Педагогічні читання позашкільників
5 лютого 2020 року у конференц-залі Полтавського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді Полтавської обласної ради педагогів закладу об’єднала спільна мета – актуальна тема педагогічних читань „Інноваційна діяльність як особливий вид творчої діяльності педагога”.
У межах зазначеної теми до уваги присутніх підготували свої тематичні виступи що супроводжувалися інформативними відео презентаціями доповідачі:
- Гаєва Надія Олександрівна, методист Центру, яка розгорнула інтерактивну взаємодію із педагогами на тему „Сутність інноваційної педагогічної діяльності”.
- Микуця Тетяна Володимирівна, заступник директора з виховної роботи Центру, яка розкрила присутнім найважливіші аспекти теми „Готовність до інноваційної діяльності як особливий вид творчого розвитку педагога”.
Запам’ятався педагогам-позашкільникам Полтавського обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді Полтавської обласної ради вислів американського вченого, письменника П. Друкера „Інноваційна діяльність – це гарно організована, раціональна і систематична робота”.
Під час інтерактивного спілкування розповіли присутні і про своє розуміння тлумачення поняття „Інновація”, а про наукові тлумачення разом із Надією Олександрівною (з матеріалу виступу) даного поняття пропонуємо ознайомитися і Вам.
Інновація це:
- процес створення, поширення й використання нових засобів (нововведень) для розв’язання тих педагогічних проблем, які досі розв’язувались по-іншому;
- результат творчого пошуку оригінальних, нестандартних рішень різноманітних педагогічних проблем;
- актуальні, значущі й системні новоутворення, які виникають на основі різноманітних ініціатив і нововведень, що стають перспективними для еволюції освіти і позитивно впливають на її розвиток;
- продукти інноваційної освітньої діяльності, які характеризуються процесами створення, розповсюдження та використання нового засобу (новизни, нововведення) в галузі педагогіки та наукових досліджень;
- нові форми організації праці та управління, нові види технологій, які охоплюють не тільки окремі установи й організації, але й різні сфери діяльності;
- процес оновлення чи вдосконалення теорії і практики освіти, який оптимізує досягнення її мети;
- процес здійснення цілеспрямованих змін, зорієнтованих на перетворення яких-небудь компонентів у структурі або функціонуванні організацій;
- нові ідеї, дії, або адаптовані ідеї, або такі, для яких настав час реалізації;
- нововведення в галузі техніки, технології, організації праці і управління, які ґрунтуються на використанні досягнень науки і передового досвіду, а також використанні цих нововведень у найрізноманітніших галузях і сферах діяльності.
Цікаво було присутнім проаналізувати себе і свою педагогічну діяльність у відповідності до запропонованих Тетяною Володимирівною основних критеріїв готовності до інноваційної діяльності, компонентів інноваційної компетентності педагога, та наявності у себе відповідних якостей педагога готового до інноваційної професійної діяльності!
|